1 MUHARAM 1433H

Puji dan syukur dipanjatkan kehadirat Allah SWT yang telah melimpahkan kepada kita ni'mat-Nya.Shalawat dan Salam diaturkan kepada Junjungan kita Nabi Muhammad SAW dan juga diaturkan kepada para sahabat dan pengikut-penggikutnya sampai ke hari Kiamat.

Dalam usaha untuk mencapai tujuan yang sempurna dan mulia ini maka telah disusun suatu blog untuk pendidikan dan dakwah

VISI KAMI

"Untuk Melahirkan Generasi Rabbani dan Muslim Berakhlak Mulia "





SELAWAT TAFRIJIYAH

Selawat Nariyah disebut juga selawat "Tafrijiyyah" yang ertinya terbuka sehingga menjadi lapang. Selawat ini jika diamalkan dapat menghilangkan kesempitan dengan izin Allah SWT. Bagi seseorang yang menginginkan agar kehidupan sehariannya berjalan lancar, jauh dari gangguan dan persaingan sebaiknyalah ia mengamalkan selawat Nariyah dengan membacanya selepas solat fardhu sebanyak yang ia mampu.

Bagi orang yang menghadapi kesempitan atau kebuntuan dalam menyelesaikan apa-apa masalah baik dalam bidang perdagangan atau di dalam menghadapi orang yang berniat jahat maka selawat ini bolehlah dibaca sehingga 4,444 kali.

Kata Imam Addainuri Rahimahullah sesiapa yang membaca selawat ini setiap selepas solat fardhu sebanyak 11 kali yang dijadikan wirid nescaya tidak putus rezekinya dan ia akan mencapai ke darjat yang tinggi. Kata Al_Qurtubi pula sesiapa yang membaca selawat ini setiap hari sebanyak 44 kali nescaya Allah SWT hilangkan dukacitanya dan diluaskan rezekinya dan dibukakan segala peluang berkebajikan dan dikasihi oleh orang ramai.

No comments: